Geoblog.pl    joael    Podróże    2016-Korea Południowa    Dzień 3 - Jaskinia polawowa
2016

Dzień 3 - Jaskinia polawowa

Korea Południowa
Korea Południowa, Manjanggul (kor. 만장굴)

Dziś poruszać się po wyspie będę samochodem. Raz że szybciej, dwa że więcej będę mógł zobaczyć, bo odległości między atrakcjami są spore. Auto mam zamówione w firmie Sixt na 9 rano, dlatego wstałem już o 7, zjadłem śniadanie, spakowałem walizkę (zostawiam ją w hostelu, przyjadę po nią autem), i idę na przystanek, gdzie wsiadłem w autobus nr 100 by dojechać na lotnisko. Niestety tu zaliczyłem małą wpadkę. Okazało się że autobus na lotnisko wcale nie jechał (on tylko wraca do miasta przez lotnisko - błąd logiczny, pomyślałem że skoro jechałem nim do hostelu to na pewno jest to kurs wahadłowy miasto-lotnisko). Trudno. Wysiadłem na pierwszym przystanku za lotniskiem, ok. 1km od terminalu, i resztę drogi pokonałem pieszo.

W punkcie gdzie Sixt odbiera pasażerów byłem dokładnie o 9:05. Busik już czekał, Pan kierowca sprawdził czy jestem na liście i po chwili byłem w wypożyczalni (budynek jest oddalony od terminala o ok. 2,5km). Cała procedura poszła szybko, Pan się w nic nie zagłębiał, bo chyba nie znał angielskiego. Dostałem KIA Morning - automat. Pierwszy raz takim będę jechać. Szybki instruktarz nawigacji (nie miałem jej w cenie), bo jest w języku Hangul (koreańskim). Dobrze że ułatwili mi sprawę i dali listę atrakcji po angielsku i przyporządkowane nr telefonów, które się wpisywało w nawigację, dzięki czemu nie trzeba było się bawić ze szlaczkami.

Ok. Ruszam o 9:45. Pierwsze skrzyżowanie i prawie dzwon z tyłu. Okazało się że u nich znak czerwonej lampki na sygnalizatorze nie oznacza stop, a raczej uważaj. Ja oczywiście hamowałem, choć wszyscy jechali, a za mną facet robił to z piskiem opon, bo się nie spodziewał że obcokrajowiec jedzie. Z drugiej strony w wypożyczalni powinni na to uczulić! U nich stop to pomarańczowa lampka i czerwona. Z innych nowinek to skręt w lewo przy zielonej strzałce, jak jej nie ma nie można skręcić. Tak samo jest z zawracaniem. Dozwolone jest prawie wszędzie, nawet na 4 pasmowej przelotówce przez wyspę :) Ważna jest strzałka.

Jak dojechałem do hostelu - po pierwszych 3,5km już czułem się pewniej. Zabrałem walizkę i w drogę. Pierwsze miejsce na liście na dziś to Manjanggul Cave, grota polawowa, wpisana na listę UNESCO. Wbiłem w nawigację odpowiedni numer telefonu, nawigacja wystartowała prawidłowo (komunikaty po angielsku), no to w drogę. Dojazd jest łatwy, prawie cały czas główną dwupasmówką 1132. Dojazd po parku, gdzie jest jaskinia też jest dobrze oznaczony (duża tablica brązowa z zaznaczonym znaczkiem jaskini, UNESCO, i nazwą po angielsku i oczywiście ze szlaczkami). Droga z Jeju-si do celu zajęła mi nie więcej niż półgodziny jazdy. Na miejscu jest darmowy parking. Spotkałem tam nawet rodzinę z Francji. Poza nami sami Koreańczycy i Japończycy. Koszt wstępu do parku tani - tylko ₩1.000. Jaskinia ma ok. 8,9km długości, z czego do zwiedzania jest ok. 1km. Tuba ma 23m szerokości oraz 30m wysokości. Powstała dawno temu, bo ok. 300tyś lat. Niestety informacje po angielsku są znikome, więc ciekawostki doczytałem dopiero w hotelu wieczorem.

Po godzinie ruszam dalej. Kolejny punkt zwiedzania to Seongsan.