Geoblog.pl    joael    Podróże    2015-Słowenia    Zwiedzanie zamku

Słowenia, Škofja Loka
Przejechano 2060 km

POGODA: pada deszcz

Po śniadaniu miałem jechać autobusem do Postojnej, by zwiedzić tamtejsze jamy oraz zwiedzić zamek w Predjamie. Niestety leje i opady idą właśnie w kierunku południowym. Sprawdzając prognozy widzę że na północ od stolicy ma nie padać. Szybka decyzja - jadę do Škofja Loka, która słynie z ładnie zachowanej starówki, zamku i mostu kapucynów. Najtaniej można się tam dostać pociągiem, który mam o 10:30.

Wyszedłem trochę za późno i po dojściu na stację kolejową widzę jak ucieka mi pociąg. Kolejny miał być za ponad godzinę. Po sprawdzeniu rozkładu jazdy autobusów - mam transport o 10:50, trochę drożej ale dworzec jest pod samym zamkiem.

Podróż trwa niecałe 40min. Niestety pogoda się nie sprawdziła. Po dojechaniu zaczęło mżyć i lekko padać. Żeby nie marnować dnia postanowiłem zwiedzić tutejszy zamek. I byłem jedynym turystą :)

Po godzinie schodzę do miasta na kawę. O 13-tej przestało padać. Akurat w sam raz by jeszcze przez godzinę pozwiedzać i zdążyć na pociąg do Ljubljany. Jak się okazało stacja kolejowa oddalona jest od centrum o ok. 4km. Spacer zajął mi 40min. Na szczęście nie padało.

Słabo zapowiadający się dzień udało się jakoś pozytywnie wykorzystać!