Geoblog.pl    joael    Podróże    2016-Malezja    Zwiedzanie miasta
2016

Turcja
Turcja, İstanbul

Do centrum dotarliśmy ok. 19:30. Tuż obok stacji metra jest przystanek tramwaju T1 jadącego w kierunku Bosforu oraz Błękitnego Meczetu. Koszt przejazdu taki sam jak przy metrze - 1 JETON, czyli 4.00TL. Wsiadamy i jedziemy kilka stacji (tak szybciej, a czasu mamy tylko ok. 2-2,5h).

Wysiadamy na stacji Sultanahmet. Jest ciemno, nie dużo spacerujących, za to sporo Policji (dopiero po kilku godzinach dowiedzieliśmy się o zamachu w Ankarze - zginęło 26 osób, który był 2h przed naszym przyjazdem do centrum Stambułu).

Kręcimy się trochę po Sultanahmet Square, robimy zdjęcia Błękitnego Meczetu oraz Muzeum Hagia Sofia. Fontanny są ładnie oświetlone. Piechotą wracamy w kierunku stacji metra Aksaray. Byliśmy pewni że Wielki Bazar jest czynny do późnych godzin wieczornych, niestety zamykają go poza sezonem o 20. Szkoda. Ale znaleźliśmy trochę mniejszy w bocznej uliczce.

Przed odjazdem na lotnisko, tuż obok stacji tramwaju T1 Yusufpasa wchodzimy do lokalnej jadłodajni na zupę (dwie różne), za które płacimy tylko 2.50TL każda. Do tego herbata za 1.50TL.

Czasu było mało ale i tak było warto się wybrać, zamiast czekać 6h na lotnisku.