Geoblog.pl    joael    Podróże    2017-Turyn    Zwiedzanie miasta
2017

Włochy
Włochy, Torino

Po 20min jeździe pociągiem linii A odjechałem do stacji końcowej Torino Dora. Stąd miałem zamiar dostać się autobusem nr 46 lub 49 do stacji Porta Nuova. Niestety w okolicy dworca nie było ani jednego sklepu z biletami na komunikację miejską (kierowca biletów nie sprzedaje), na przystanku brak automatu, tak samo w autobusie.

Cóż mogłem w tej sytuacji zrobić? Albo spróbować pojechać na gapę, albo przejść się 2km do najbliższej stacji metra XVIII Dicembre. I tak też zrobiłem. Odcinek ten pokonałem szybkim krokiem w 15min. Jak już dotarłem na stację metra i chciałem kupić bilet całodobowy, okazało się niestety że mogę to tylko zrobić w biurze obsługi, a kolejka tam była na godzinę stania. Kupiłem więc bilet jednorazowy w automacie, ważny 90min za 1.50€ i po przejechaniu 3 przystanków wsiadłem przy Porta Nuova. Byłem w centrum.

Pierwsze swoje kroki skierowałem do znalezionej wcześniej restauracji. Niestety była zamknięta. Ale tuż obok był fast food z kuchnią hiszpańsko-meksykańską. Nie wybrzydzałem. Zjadłem smaczne Buritos za 6.50€ wraz z napojem. Najedzony mogłem zwiedzać. Na początek długa Via Roma z dużą ilością sklepów i restauracji. Ciągnie się od dworca aż do Piazza San Carlo z okazałym monumentem Emanuele Filiberto, przy którym stoją dwa kościoły bardzo podobne do siebie (tak jak w Rzymie przy Piazza del Popolo). Idąc dalej doszedłem do Piazza Castello i Piazzetta Reale przy którym stoi okazały pałac byłych władców Turynu, czyli dynastii Sabaudzkiej.

Pokręciłem się chwilę po okolicy, zrobiłem sporo zdjęć, jednak z uwagi na spadającą temperaturę stwierdziłem że lepiej jest podjechać do hotelu, przebrać się i wrócić na miasto pod wieczór, niż marznąć. Zerknąłem na mapę i połączenie do hotelu. Do najbliższego przystanku tramwaju miałem ok. 450m dalej. Przeszedłem Via Palazzo di Cita i doszedłem do Ratusza, a przystanek tramwajowy linii 4 był tuż obok. Długo nie stałem. Tramwaj podjechał prawie od razu (wcześniej kupiłem w Tabacchi bilet 24h za 5.00€). Po 20min byłem już w swoim pokoju na najwyższym piętrze hotelu, z pięknym widokiem na Bazylikę Superga, która położona jest po drugiej stronie Padu, ok. 4km od centrum.