Geoblog.pl    joael    Podróże    2017-Cypr    Spacer przez pagórki
2017

Spacer przez pagórki

Grecja
Grecja, Athens (gr. Αθήνα)

Wczoraj do hotelu dotarłem tuż przed 22. Z placu Syntagma najpierw metrem do stacji kolejowej Larissa, i jeszcze z 500m na piechotę przez średnio ciekawą, ale bezpieczną okolicę.

Nocleg mam w luksusach w porównaniu z poprzednimi pobytami w Atenach. Dzięki punktom Accor'a dostałem Novotel ze śniadaniem za 20.48€. Oczywiście za status Platinum Upgrade do Executive Room. Super widok z ostatniego piętra na Akropol (w oddali).

Rano po śniadaniu, jeszcze przed 9 ruszyłem piechotą do stacji metra Omonia, a stąd 2 stacje do Thissio. Ścisłych planów zwiedzania nie miałem, na pewno chciałem się nacieszyć pogodą.

Tuż obok stacji są pozostałości po cmentarzu Kerameikos. Stąd chciałem iść dalej na wzgórze Filopappou, zahaczając o wzgórze Pnyks, więc zamiast się wracać z powrotem do stacji metra, przeszedłem kładką nad torami i uliczkami dalej do deptaku Apostolou Pavlou. Tak trafiłem na urokliwą uliczkę Iraklidon, z kafejkami i osłoniętą drzewami.

Na wzgórzu Pnyks oprócz punktu widokowego są jeszcze inne ciekawe miejsca - więzienie Socratesa oraz stare obserwatorium.

Przejście całego wzgórza zajęło mi nieśpiesznie blisko 1,5h , a to tylko 1km. Schodząc w dół w kierunku Plaki przypomniałem sobie że nie byłem jeszcze koło świątyni Zeusa. Miałem na tyle czasu że spokojnie doszedłem także do Zappeion. Budynek pochodzi z lat 50-tych XIX wieku i był wykorzystywany podczas igrzysk przez szermierzy.

Po powrocie na Plakę zjadłem obiad i z Placu Syntagma autobusem X95 wróciłem na lotnisko.