Geoblog.pl    joael    Podróże    2018-Armenia *    Spacer przez miasto
2018

Spacer przez miasto

Ukraina
Ukraina, Kyiv (ukr. Київ)

Podróż do miasta mija szybko, bo i odległość z lotniska Żuliany jest mała (ok. 6km). Nocleg mam w hotelu Ibis przy stacji kolejowej. Wybrałem go specjalnie, ponieważ jutro z rana po śniadaniu muszę jechać na drugie większe lotnisko Boryspil, a stąd rusza autobus 332.

Po zameldowaniu mały reset. Przed wyjazdem nie mogłem spać w nocy. Dosypiam więc 2h. Potem obiad w pobliskiej sieciówce "Puzata Chata" i jadę metrem do miasta. Wysiadam blisko cerkwi Sofia Kijowska, którą miałem zamiar zwiedzić. Niestety jest już za późno, więc kupuję bilet za 60 UAH tylko na wieżę nad bramą wejściową. Super widoki. I sporo turystów z Polski.

Jako że nie mam konkretnych planów, idę przed siebie. Przechodzę obok pomnika Chmielnickiego i idę dalej na plac Michajliwski z Monastyrem św. Michała Archanioła o Złotych Kopułach. Z tyłu jest park Wołodymirski, z punktami widokowymi oraz pomnikiem Włodzimierza Wielkiego. Potem spacerem idę w kierunku ulicy Chreszczatyk zahaczając po drodze o Łuk Przyjaźni Narodów.

Co na pewno rzuca się w oczy w centrum to zmiana na placu Majdan Niepodległości. Są nowe tablice upamiętniające wydarzenia sprzed 4 lat. Robi się ciemno więc wracam do hotelu.