Geoblog.pl    joael    Podróże    2019-Istanbul    Dzień 2 - Galata, Taksim, Bosfor
2019

Dzień 2 - Galata, Taksim, Bosfor

Turcja
Turcja, İstanbul

Po wczorajszym pochmurnym dniu, dziś pogoda nas rozpieszcza. Słońce świeci coraz mocniej. Spacerem przeszliśmy przez most Galata pod dolną stację kolejki terenowej, która zawiozła nas na wzgórze Tunel. Tata ma problemy z nogą, więc nawet mu nie mówiłem że do placu Taksim idziemy pieszo, a to dobre 1,5km.

Przed spacerem po głównym deptaku (po którym jeździ zabytkowy tramwaj) chcieliśmy wejść na wieżę Galata, niestety kolejka była taka długa, że nie chciało nam się czekać. Idziemy z powrotem pod lekkie wzniesienie i dalej do Taksim. Po drodze wstąpiliśmy do polskiego kościoła, no i do cukierni na coś słodkiego (na drogę).

Plac Taksim wyobażałem sobie trochę inaczej. Oprócz nowego i starego meczetu plac jak inne place, gwarny, pełny turystów. Usiedliśmy na kawę w Burger Kingu, na górnym tarasie. Koszt aż 6.99TL. I to z ciastkiem.

Żeby nie wracać tą samą drogą zjeżdżamy znowu kolejką terenową do stacji tramwaju Kabatas, i dalej do mostu Galata. Tu wsiadamy w statek wycieczkowy i za 20.00TL płyniemy w 2h rejs po Bosforze.