Geoblog.pl    joael    Podróże    2019-Gruzja    Skalne miasto

Gruzja
Gruzja, Uplistsikhe

UPLISTSIKHE (ge. უფლისციხე)

Po wyjeździe z Tbilisi kieruję się w kierunku Gori. Moim celem na dzisiejszy poranek jest skalne miasto Uplisciche (gru. Uplistsikhe), położone ok. 6km przed miastem nad rzeką Mtkwari. Droga zajęła mi równą godzinę. Nie wjeżdżałem do Gori, tylko zjechałem z autostrady jeden zjazd wcześniej, i pomknąłem ostatnie 28km przez wioski. Przy okazji zobaczyłem jak ludzie uprawiają winnorośla (czas zbiorów) w tym regionie. Na miejsce dojechałem ok. 10:30.

Z tego co wyczytałem w przewodniku jest to jedno z najlepiej zachowanych miejsc, w którym przed wiekami żyli na tych terenach ludzie.

To co zachwyca to nie tylko lokalizacja, ale wiedza którą archeologia pozyskała o tym miejscu. Jeżeli odwiedzamy to miejsce bez przewodnika czy audiobooka, to wystarczy godzina. W innym wypadku trzeba przeznaczyć trochę więcej czasu. Ja akurat miałem to szczęście, że wraz ze mną wchodziła grupa turystów z Korei, więc się podczepiłem i trochę posłuchałem o tym miejscu.