Geoblog.pl    joael    Podróże    2019-Hamburg    Jarmarki Świąteczne

Jarmarki Świąteczne

Niemcy
Niemcy, Hamburg

Po wyjechaniu z lotniska, na stacji Ohlsdorf przesiadamy się z kolejki S1 na metro U1, i jedziemy do centrum w okolice Stephansplatz. Stąd blisko jest do jeziorka Binnealster, położonego w centrum miasta. Idąc wzdłuż brzegu z oddali widać Jarmark przy Jungfernstieg. Każdy już zgłodniał, więc kupujemy Wursty. Normalnie z frytkami pewnie kosztuje z 3.50€, ale ponieważ na festynie jest zawsze trochę drożej płacimy 4.00€ za samą kanapkę, która jest olbrzymia i bez frytek. Drugi festyn jest tuż obok na Rathausmarkt, centralnie przed Ratuszem. Na każdym jest przede wszystkim dużo stoisk z jedzeniem i piciem. Niemcy umieją zachować umiar, więc można pić alkohol w miejscu publicznym. Wprost z Ratusza jedziemy do Hafen City metrem U3. Mieliśmy wysiąść na stacji Landungsbrucken, ale ta stacja jest w remoncie, więc wysiadamy wcześniej przy Baumwall i spacerujemy po zabytkowej dzielnicy. Przerwa na kawę i wracamy metrem U3 z Rodingsmarkt do Monckebergstrasse, gdzie też jest Jarmark.

Ponieważ już zmierzcha wracamy jeszcze nad Binnealster, by zrobić zakupy, potem znowu pod Ratusz i spacerem idziemy przez Spitalerstrasse do dworca Hauptbahnhof. Na lotnisko wracamy ok. 17:40 kolejką S1. Tu warto dodać że tylko 3 pierwsze wagony jadą na lotnisko, reszta na przedostatniej stacji jest odczepiana i jedzie gdzie indziej.