Geoblog.pl    joael    Podróże    2018-Tajlandia    Podsumowanie wycieczki
2018

Podsumowanie wycieczki

Polska, Władysławowo

Długo się zbierałem żeby napisać to podsumowanie. Minęły dokładnie 2 lata od wyjazdu. Wyjazd oczywiście udany, choć w trakcie trzeba go było na szybko modyfikować (zamiana Krabi na Pattaya). Mimo iż planowaliśmy ze szwagrami kolejne wyjazdy, jak dotąd się nie udało zgrać terminów (no i oczywiście COVID przeszkodził).

Odszkodowanie za opóźniony lot
Zaraz po powrocie oczywiście złożyłem reklamację do UIA na lot do Bangkoku. Wielu "znawców" wątpiło czy uda mi się uzyskać odszkodowanie. Bo to linia z poza UE. Ratowało mnie to że przyjęli konwencję o wspólnym niebie. A przypomnę że kwota nie mała - 600 Euro na osobę. Nie miałem nic do stracenia. Pierwszy odzew z linii był dosyć szybki bo już po tygodniu - przyjęli wniosek do rozpatrzenia. Po 2,5 miesiącach otrzymałem kolejnego maila że wniosek został rozpatrzony pozytywnie i będzie mi przysługiwać odszkodowanie w kwocie 600 Euro. Miałem im wysłać dane do konta, na które zrobią mi przelew. Ten dotarł na dzień przed upływem 3 miesięcy od złożenia wniosku. Morał z tego taki - nie słuchać "znawców tematu".

Tym radosnym info oczywiście podzieliłem się z wszystkimi znajomymi którzy z nami lecieli. Wszyscy otrzymali odszkodowania :)

Podstawą do uzyskania odszkodowania był fakt wylotu z terenu UE na jednym bilecie poza UE. Niestety na forum F4F pisałem później z innymi osobami które leciały tym feralnym samolotem z BKK. Im niestety nie przysługiwało odszkodowanie bo przesiadka była poza UE. Takie prawo!