Geoblog.pl    joael    Podróże    2021-Albania    Kanion Osum

Kanion Osum

Albania
Albania, Osum

Na dziś miałem inne plany, które pokrzyżowała mi pogoda. Zrobiło się wyraźnie chłodniej i pochmurno. Stąd za radą właściciela pensjonatu, w którym spałem, jadę do Kanionu Osum (drogą SH72) oddalonego od Berat 57km. Wg nawigacji droga powinna mi zająć godzinkę. Jednak to kręta droga, często musiałem mijać ciężarówki, stąd zrobiło się grubo ponad godzinę.

Nie ma jednego miejsca skąd można oglądać kanion. Starałem się zatrzymywać w atrakcyjnie fotograficznych miejscach (o ile nie zaczynało siąpić). Chciałem przejść część kanionu na samym końcu, okazało się to nie możliwe, remont drogi. To też pokrzyżowało mi plany dojazdu do kolejnego punktu wycieczki czyli Gijokaster.

Plan swój zrealizowałem. Przeszedłem część kanionu, wdrapałem się na urwisko. Wyjazd można zaliczyć do udanych. Szkoda tylko że zamiast 80km do celu, musiałem wracać do Berat i jechać dookoła przez Fier. To razem dało 250km. Czas przejazdu z postojem - ponad 4h. Ale taka jest Albania...