Geoblog.pl    joael    Podróże    2022-Lykía    Spacer po dnie kanionu

Spacer po dnie kanionu

Turcja
Turcja, Köprülü Kanyon

Podobno ten kanion to jedna z najczęściej wybieranych destynacji jednodniowych wycieczek z kurortów nad morzem. Dojazd częściowo nową drogą, częściowo przez plac budowy. Na miejscu zastałem pustki, ze względu na COVID nie odbywają się spływy kajakowe, nie ma wspinaczek. Objechałem kilka miejsc z punktami widokowymi i na końcu trafiłem pod Rzymski murowany most, czy pochodzi z tamtych czasów? Trudno powiedzieć, spotkałem miejscowego chłopaka który mówił po angielsku i twierdził że tak, most jest z okolic I-II w.n.e.

Trzeba przyznać że chłopak był bardzo obrotny, opowiadając mi trochę o życiu tutaj, zaproponował spacer po dnie kanionu Köprülü zarzekał się że za free, ale przecież nie mogłem tak wykorzystać tego gościa. Faktycznie pokazał mi fajną rzymską ścieżkę, którą znają tylko miejscowi. Bez oznaczeń. Sam bym tam nie trafił, mimo iż miałem maps.me.

Ogólnie trasa zajęła nam prawie 2h, fajnie aktywnie spędzony czas.