Geoblog.pl    joael    Podróże    2023-Rumunia *    Gwarne miasto

Gwarne miasto

Rumunia
Rumunia, Braşov

Po półtorej godzinie od wyjechania z Rupea dotarłem do Braszowa. Droga prowadząca do miasta przez przełęcz była mocno kręta, to przedsmak trasy Transfogarskiej, którą będę jechał jutro.

Miasto od wjazdu robi dobre wrażenie, czysto, dużo odnowionych budynków, mniej takich porzuconych. W centrum wszędzie jest strefa płatnego parkowania. Zaparkowałem koło biura informacji turystycznej i ruszyłem zwiedzać. Wszystko co najciekawsze jest zlokalizowane blisko siebie, a życie miasta toczy się głównie przy rynku miejskim (Piata Sfatului) oraz głównej ulicy do niej prowadzącej będącej deptakiem (Strada Republicii). W pobliżu rynku stoi okazała Biserica Neagra (gotycki kościół, zwany czarnym). Ładny widok na starówkę rozciąga się z wieży białej (Turnul Alb) usytuowanej ponad miastem, po przeciwnej stronie jest kolejka terenowa prowadząca na górę Tampa, gdzie zlokalizowany jest też napis BRASOV.