Geoblog.pl    joael    Podróże    2023-Rumunia *    Ciąg dalszy zwiedzania

Ciąg dalszy zwiedzania

Rumunia
Rumunia, Sibiu

Na dzisiejszy dzień miałem sporo planów, więc po śniadaniu ruszyłem na miasto zobaczyć to czego nie udało mi się zobaczyć po zmroku. Sybin to bardzo stare miasto, założone w 1190 roku przez saskich kolonistów. W późniejszym okresie używano nazwy Hermannstadt (w czasach cesarstwa także węgierskiego Nagyszeben). Na początek obszedłem stare miasto od południa wzdłuż murów miejskich które zachowały się fragmentami. I tak doszedłem do Piata Mare, czyli głównego placu starówki. Ponieważ dziś jest niedziela a wczoraj na małym rynku (Piata Mica) był koncert, jakoś tak pustawo z rana na ulicach. Przy Piata Mica jest ten wspaniały most kłamców, który w dzień wygląda trochę inaczej niż po zmroku. Skręcając w lewo dochodzi się do monumentalnego kościoła widocznego na większości magnesów i widokówek a mianowicie Kościoła Najświętszej Marii Panny. Niestety do środka nie wszedłem bo jeszcze był zamknięty. Ten piękny kościół nie jest główną świątynią w mieście, kawałek dalej przy Strada Mitropolei stoi Katedra Świętej Trójcy.