Geoblog.pl    joael    Podróże    2024-Azory *    Levada do Faial

Levada do Faial

Portugal
Portugal, Ribeira Funda

Dziś w planie miałem drugą co do atrakcyjności trasę na Faial, a mianowicie spacer wzdłuż lewady. Jest to jedyna taka trasa na tej wyspie. Dojazd do parkingu skąd rozpoczyna się trasa zajął mi z Horty blisko 40min. Ostatnie 3km to jazda po wybojach. Szkoda że miejscowi nie dbają o takie miejsca, nie mówiąc już o komunikacji, tak żeby nie trzeba było wracać do początku trasy.

Nie mniej jednak mimo trudności warto wybrać się na ten spacer. Trasa w jedną stronę liczy ponad 7,6 km, ja przeszedłem ok. 6,5 km w jedną stronę i tyleż samo z powrotem. Trochę kolano dało znać znowu o sobie, więc nie było sensu jego przeciążać ostatnim odcinkiem, gdzie było strome zejście, bo potem musiałbym wchodzi znowu pod górę.

Podczas 2,5 godz. spaceru cały czas można było podziwiać północno-zachodnią część wybrzeża. W kilku miejscach trasa jest zawalona ziemią i innymi osuwiskami, więc były obejścia, ale całość dobrze jest oznaczona.

Gdyby nie auto można było iść dalej do Cabeço do Canto, skąd już tylko półgodziny do Ponta dos Capelinhos gdzie byłem pierwszego dnia.