Geoblog.pl    joael    Podróże    2011-Włochy-Francja    Zwiedzanie miasta

Francja
Francja, Nice

TRASA: ANTIBES - NICE - ANTIBES - 40km

Rano wstaliśmy o 8.30, zmordowani po podróży. Pogoda trochę kiepska na zwiedzanie. Pada. Jest 18 stopni. Zapowiadają że przez 2 dni tak będzie, co nas trochę zasmuca. Ale nic. Jemy obfite śniadanie w pokoju i jedziemy do Nicei.

Po 40min od chwili wyjazdu z hotelu dotarliśmy na słynną "promenadę anglików". Auto parkujemy koło hotelu Negresco, i idziemy w kierunku wzgórza zamkowego, na którym nie ma zamku :) Nie pada!

Pierwszy przystanek robimy w McDonaldzie przy Avenue de Verdun, żeby sprawdzić pocztę (darmowe Wi-Fi) i napić się kawy Latte Macchiato (koszt 1.50€). W pracy wszystko w porządku, więc bez zmartwień idziemy promenadą w kierunku portu. Następny punkt to wzgórze. Podchodzimy stromym wejściem na szczyt, z którego rozpościera się cudowny pejzaż Lazurowego Wybrzeża - 8km żwirowej plaży oraz na końcu lotnisko. Widać dokładnie jak startują i lądują samoloty. Jemy drugie śniadanie które zabraliśmy ze sobą z hotelu i delektujemy się widokami. Schodząc powoli w dół kierujemy się do katedry St. Raphael'a, a dalej przez targ przy Avenue Cours Saleya na plac Massena.

Po 4h spacerowania wracamy do hotelu zrobić obiad. Wieczorową porą idziemy się jeszcze przejść po Antibes.