Geoblog.pl    joael    Podróże    2012-Sandefjord    Plan podróży

Plan podróży

Polska, Władysławowo

10.07.2012 - Ostatnio dużo się naczytałem o zachwytach norweskimi fjordami. Bramą do nich są okolice lotniska Torp. Stąd pomysł na kilku godzinny wypad do Norwegii. Sporo osób lata tam po krewetki giganty, ja polecę sam po wrażenia... Dzięki temu że Wizz Air przywrócił kalendarz tanich lotów, ułatwia to planowanie. I tak polecę przed południem z Gdańska do Torp, następnie pociągiem do Sandefjord, gdzie mam 4,5h na zwiedzanie, a następnie powrót pociągiem pod lotnisko i lot o 17:45 do Poznania. Bilety były jak zwykle w atrakcyjnej cenie. Najniższa taryfa Wizz Air w dalszym ciągu bije na głowę Ryanair.

14.07.2012 - Garść zebranych informacji o Sandefjord:
Najszybciej dostaniemy się do miasta łączonym połączeniem Shuttle Bus spod Terminala lotniskowego do stacji kolejowej Torp, a dalej kolejami norweskimi NSB. Za 5min przyjemność jazdy pociągiem płacimy dosyć słono, bo 39 NOK (ok. 22 PLN). Ale oszczędzamy na czasie... można iść na piechotę spod stacji, ale to min. 1h spaceru.

Co warto zobaczyć:
- Bjerggata (uliczka zabudowana tradycyjną norweską drewnianą architekturą)
- Preståsen (park z którego jest wspaniały widok na port)
- Brygga (nabrzeże portowe)
- Kongensgata (główna uliczka handlowa)
- Kurbadet (zabytkowy dom kuracyjny)
- Mokollen (wzgórze z punktem widokowym)

Przydatne strony:
www.nsb.no - strona kolei norweskich
www.torp.no - strona lotniska Torp
www.visitsandefjord.com - strona miejska

02.08.2012 - Małe sprostowanie:
Ryan Air wypuścił niedawno sporo biletów za 1 i 2 PLN, mi udało się kupić do Oslo Rygge na październik lot za 2 PLN w jedną stronę (z Wrocławia), a za 2 NOK z powrotem (do Gdańska). Także taryfy super, i jeszcze 4h na spacer do/po Moss.

04.08.2012 - Już za dni parę, już za momencik...
Z Władysławowa żeby dostać się z rana na lotnisko nie samochodem (nie chcę później po niego wracać), albo muszę wstać wcześnie żeby zdążyć na autobus 650 do Gdyni, który jest o 6:12, i dalej o 8:00 autobusem miejskim spod stacji kolejowej linią 510 na lotnisko, albo alternatywa do wyjazd samochodem do Gdyni i dalej podróż autobusem.

Ale powrót z Poznania do Gdańska to jest wyczyn!!! Brak wieczornego bezpośredniego połączenia. Więc zamiast czekać 2h w nocy na stacji w Toruniu lepiej jest przespać się za grosze w Poznaniu, i rano wrócić do Gdyni pociągiem o 8:30.

28.08.2012 - Za 2 dni lecę w końcu do Norwegii. Przez przypadek przeglądając zdjęcia na Tripadvisor zobaczyłem nowy punkt w miasteczku, który warto odwiedzić - Mokollen, wzgórze z punktem widokowym, oddalone o 1,5km od stacji kolejowej.