Geoblog.pl    joael    Podróże    2013-Dortmund-Münster-Köln    Zwiedzanie miasta

Niemcy
Niemcy, Münster

Do głównej stacji kolejowej Münster West Hbf dojechałem o 9:22 (dokładnie co do minuty, zgodnie z rozkładem). Ponieważ na stacji nie znalazłem informacji turystycznej kierowałem się mapą którą wydrukowałem sobie z Google.

W planie miałem spędzić tutaj ze 4h, na spokojnie pospacerować po nie aż tak dużej części zabytkowej starówki. Jednak zamiast rozjaśniać się, zaczęło lekko padać. Mimo wszystko przez 2,5h zobaczyłem całkiem sporo. Z miejsc które są polecane w różnych przewodnikach nie byłem tylko w Hafen City (stocznie przerobione na nowe osiedle handlowo-restauracyjne) oraz nad jeziorem.

Z ciekawszych budowli na pewno polecam te przy Prinzipalmarkt. Cudne! Szkoda że nie udało mi się zrobić choć jednego zdjęcia jak się rozjaśniło. Ale za to mam wszystko ładne na widokówce.

Na stronie informacji turystycznej znalazłem fajną mapkę z zabytkami, ułożonymi w formie spaceru. Zamieszczam. Może komuś się przyda.

Ponieważ mam bilet na cały land postanowiłem spontanicznie pojechać do Kolonii, licząc na to że tam nie pada. Dojście do stacji kolejowej zajęło mi tylko 15min. Sprawdziłem o której mam najbliższy odjazd pociągu i jeszcze spokojnie zdążyłem wyjść przed dworzec i kupić niemiecki przysmak - czyli kiełbaskę w posypce curry z frytkami. Koszt 5,25€.

Mirka66
Mirka66 - 2013-10-06 09:48
Niemieckie miasta maja cudowne zabytki.

joael - 2013-10-06 10:07
Zgadzam się... niedoceniony kraj jeśli chodzi o kierunek wycieczek

Mirka66
Mirka66 - 2013-10-06 19:17
Masz racje.Ja kiedys tez sceptycznie podchodzilam do wyjazdu,do Niemiec.Ale od 10 lat ( bo tyle tu mieszkam ) zmienilam swoje zdanie.Kraj pelen pieknych miejsc i ciekawych zabytkow.

marianka - 2013-10-07 11:48
Fakt, że Niemcy raczej nie jawią się jako wymarzone miejsce na urlop. Rzeczywiście dziwne, zważywszy na to, że co chwilę trafia się tam na jakąś perełkę. Tak samo, spędziłam poprzedni weekend w tym kraju i na serio, jestem pod wrażeniem!

joael - 2013-10-07 13:39
Ja już mam kolejną listę miast w Niemczech do odwiedzenia. Otwiera ją Drezno :)

tasiemiecc
tasiemiecc - 2013-10-07 18:10
Drezno - dobry wybór!

Zasoby: 2642 wpisy2642 1324 komentarze1324 36710 zdjęć36710 267 plików multimedialnych267