Geoblog.pl    joael    Podróże    2015-Wrocław    Powrót po latach

Powrót po latach

Polska, Wrocław

Po 40min jazdy autobusem wysiadam na pętli przy ulicy Dworcowej, tuż obok dworca Głównego PKP. To mój powrót po latach do Wrocławia. Tutaj ponad 10 lat temu ukończyłem studia.

W planie mam spacer dookoła całej starówki deptakiem nad Odrą. Na początek idę w kierunku Panoramy Racławickiej, wstępując po drodze w Galerii Dominikańskiej do McDonald's na kawę i coś podjeść. Tak żebym nie usnął w drodze po nocnym wstawaniu. Widać że miasto przez ten czas który minął bardzo się zmieniło.

Robi się coraz cieplej. Spacer jest bardzo przyjemny. Bardzo zmienił się Ostrów Tumski. Odrestaurowano naprawdę dużo budynków. Po drugiej stronie rzeki na ukończeniu jest deptak z przystanią.

Przez wyspę Piasek i Nowy Świat doszedłem do zewnętrznego kanału, który nosi nazwę Tadka Jasińskiego. Dalej promenadą staromiejską doszedłem z powrotem pod dworzec główny.

Hotel zarezerwowałem w ścisłym centrum, 4* Orbis, tuż za dworcem. Cena znakomita, tylko 120 PLN bez śniadania (po co skoro na lotnisko muszę dotrzeć o 6-tej). Sam się zdziwiłem że w dniu meczu można dostać nocleg tak tanio.

O 13 idę się zameldować. Miałem zostawić tylko plecak ale po odświeżeniu tak mnie zmuliło że zrobiłem godzinną drzemkę. Na obiad wybrałem się do restauracji Misz Masz tuż za rynkiem. Spod hotelu tramwajem nr 6 jadę aż do ulicy Szewskiej.

Za dwudaniowy obiad zapłaciłem 16 PLN. Spacerem wróciłem do hotelu, ciepło się ubrałem i jadę na mecz.

W dniu meczu obowiązuje dodatkowa komunikacja tak by wszystkich dowieść na czas. Jednak z przystanku pod dworcem nie dało rady wejść do tramwaju takie były napchane kibicami. W końcu z grupką innych osób wsiedliśmy do tramwaju nr 32 który jechał na Dokerską, to ok. 2km od stadionu. Na kolejnych przystankach dosiadały się kolejne grupy kibiców. W końcu na meczu ma być ponad 40 tyś dopingujących nasz zespół.

Pod stadion dotarłem tuż przed 20. Niestety po zamachach zmienili zasady bezpieczeństwa i na obiekt nie mogłem wejść z aparatem. Musiałem go zostawić u ochrony. Szkoda. Byłyby ładne zdjęcia na pamiątkę. Wynik POLSKA - CZECHY 3:1 !!!