Geoblog.pl    joael    Podróże    2016-Korea Południowa    Dzień 4 - Zwiedzanie - wieczór
2016

Dzień 4 - Zwiedzanie - wieczór

Korea Południowa
Korea Południowa, Seoul (kor. 서울특별시)

WIECZÓR
Skoki temperatur w Seulu są zaskakujące. Rano zimno, popołudniu jak u nas wiosna, wieczorem chłód jak początek zimy. Nie da się ubrać z rana tak by co najmniej raz się nie przebierać.

Odpowiednio ubrany przed wyjściem z hotelu wchodzę na 11 piętro by zobaczyć panoramę miasta. Stąd dokładnie widać gdzie zaraz będę...

Do N-Tower w linii prostej to nieco ponad 2km. Przed wejściem na szczyt, po drodze chcę jeszcze wejść do Namsangol Hanok Village - tradycyjnej wioski Koreańskiej, takiego dobrze zachowanego skansenu.

Tuż obok hotelu mam metro, więc wsiadam w linię nr 3 i podjeżdżam tylko 2 przystanki, do Chungmuro, skąd do wejścia na teren skansenu jest niecałe 200m. Jako że jest niedziela a wstęp jest za darmo, jest bardzo dużo rodzin z dziećmi spacerujących po parku.

Chwilkę zaglądam to tu to tam, jednak bardziej zależy mi na tym żeby zdążyć wejść na szczyt góry jeszcze przed zmrokiem, tak by zobaczyć panoramę miasta i za dnia i po zmroku. A jest już po 16-tej.

Trochę okrężną drogą po 20min marszu dotarłem pod dolną stację kolejki Namsan Cable Car. Niestety kolejka jest długa na 2h stania. A koszt też nie mały bo ₩12.000 za wjazd i zjazd. Więc zamiast stać idę do najbliższego wejścia, które prowadzi na szczyt. Trasa super, wzdłuż starych murów miejskich. Sporo osób też wybrało taki sposób dostania się na górę. Mi wejście zajęło mniej niż 20min. Byłem na górze jak już zaczęło się ściemniać.

Żeby wjechać na górny taras widokowy wieży N-Tower (która ma 236m wysokości) też trzeba odstać swoje (bilet kosztuje ₩10.000 - czyli 35 PLN). Tu kolejna jest fajnie rozwiązana. Każdy bilet ma numer a na wyświetlaczu obok wejścia wyświetlane są numery biletów które mogą podchodzić do kontroli bezpieczeństwa. Po sprawdzeniu bagażu można przejść do sali gdzie jest pokaz filmu o N-Tower oraz pokazane są widoki z wieży. A potem został już sam wjazd na szczyt. Warto dodać iż jest ograniczenie - max. 20min na górze.

Jako że nie można wyjść na zewnątrz zdjęcia są słabej jakości i nie oddają całego uroku tego miejsca. Warto było postać 30min żeby tam wjechać. Szkoda tylko że nie dałem rady być tam przed zmrokiem.

Po zjechaniu na dół N-Tower, spacerem zszedłem z powrotem w okolice dolnej stacji kolejki, a następnie przez dzielnicę Myeong-dong dotarłem w okolice City Hall, na wcześniej widziany Street Food Market. Najedzony dotarłem do hotelu przed 21.