Geoblog.pl    joael    Podróże    2016-Korea Południowa    Dzień 5 - Zwiedzanie - przedpołudnie
2016

Dzień 5 - Zwiedzanie - przedpołudnie

Korea Południowa
Korea Południowa, Seoul (kor. 서울특별시)

PRZEDPOŁUDNIE
Dziś pierwszy raz podczas tego wyjazdu mogłem pospać (ze względu na ułożony plan zwiedzania). Ale jak to zwykle bywa wstałem dużo dużo wcześniej. Na nogach byłem o 7:30, a budzik miałem nastawiony na 8:45. Na spokojnie siedząc w oknie mogłem patrzeć jak wstaje dzień. Po śniadaniu idę zwiedzać. Z hotelu wyszedłem o 9:40.

Dziś pierwszym miejscem na liście zwiedzania było Jongmyo Shrine, obiekt wpisany na listę UNESCO, który zwiedzić można tylko z przewodnikiem. Pierwsza wycieczka w języku angielskim była na 10:00. Stąd mój dzisiejszy brak pośpiechu. Na miejscu byłem 10min przed startem.

Jongmyo trudno nazwać pałacem. To raczej dom dusz. Wybudowany w 1394 roku przez króla Taejo miał służyć jako miejsce rytualnego pożegnania i wspominania królów. Miejsce zostało zniszczone podczas Japońskiej inwazji. Odbudowane w 1601 roku, i jako takie pozostaje do dziś. Tutaj spoczywa 19 skrzyń rytualnych królów Korei oraz 30 skrzyń królowych.

Główny obiekt posiada 3 wejścia. Brama południowa jest zarezerwowana dla dusz królów, wschodnia brama dla królów uczestniczących w ceremoniach, zachodnia zaś dla orszaku odprawiającego rytuały.

Kompleks składa się z 7 budynków, w tym głównego Main Hall (Jeongjeon) który wczasach kiedy powstał był najdłuższym budynkiem w Azji - długi na 150m. Idąc spacerem przez park odczuć można było izolację miejsca. Jest cicho, a przecież to środek metropolii. Przewodniczka dosyć szczegółowo wszystko nam objaśniła. Z najciekawszych rzeczy nadmienię iż stojąc przed Main Hall trudno zrobić dobre zdjęcie - to efekt dobranego koloru farby, jaką są pokryte belki budynku. Jak się dowiedziałem dusze królów lubią spokój, ciemność. Stąd taki efekt. Niby to brąz, ale na zdjęciach wychodzi prawie jak czarny. A wnętrze budynku zlewa się w całość.

Obejście całego Jongmyo Shrine zajmuje dokładnie godzinę. O 11 ruszam dalej do Gyeongbokgung.