Geoblog.pl    joael    Podróże    2017-Czechy    Spacer przez miasto

Spacer przez miasto

Czechy
Czechy, Kutná Hora

Po kolejnej godzinie dojechaliśmy do miasteczka Kutná Hora, wpisanego z jego zabytkową starówką na listę UNESCO. Auto zostawiliśmy przy ulicy Linhartova, 400m przed Havlíčkovo Náměstí, jednym z kilku głównych placów. To właśnie wyróżnia Kutną Horę.

To właśnie tutaj przy tym placu znajduje się Kościół św. Jakuba i Włoski Dwór. Nie wiadomo kiedy powstał (pierwsze wzmianki pochodzą z XIIIw.). Najprawdopodobniej ze względu na swoje usytuowanie był przeznaczony jako warownia, skład srebra na szlaku Morawskim.

Ponieważ zgłodnieliśmy, trzeba było poszukać knajpy na obiad. Tak trafiliśmy do fajnej restauracji Vila U Varhanáře przy ulicy Barborská. Z widokiem na Kościół św. Barbary oraz rzekę Vrchlice. Miejscówka może nie tania, ale za to z klimatem, miejscem do posiedzenia na zewnątrz i super panoramą.

Wcześniej przy Domu Włoskim wstąpiliśmy do Informacji Turystycznej. Mając mapę obeszliśmy wszystkie pozostałe place zaglądając oczywiście do Kościołu św. Barbary.