Geoblog.pl    joael    Podróże    2018-Tajlandia    Spacer przez miasto
2018

Spacer przez miasto

Ukraina
Ukraina, Kyiv (ukr. Київ)

Tuż po 15 wysiadamy z metra przy zabytkowych "Złotych Wrotach". Mamy dobry czas. Idziemy spacerem do Sofii Kijowskiej, w której byłem miesiąc temu i dalej w kierunku placu Michajliwskiego z Monastyrem św. Michała Archanioła o Złotych Kopułach. Szkoda że pogoda średnio dopisała (miało być słońce, jest pochmurno). Wchodzimy na chwilę do środka Monastyru, a wracając zatrzymujemy się jeszcze przed wejściem, tu oglądamy pamiątkowe tablice ku czci poległych na wschodzi w walce z Rosjanami. Ogarnął mnie lekki smutek patrząc jacy młodzi chłopcy polegli w tej bezsensownej wojnie!

Do Majdanu dochodzimy ulicą Michajłowską, po drodze wymieniamy także Złotówki na Hrywny, tak by mieć gotówkę na powrót na lotnisko. Na placu robimy sobie pamiątkowe zdjęcia, kupujemy magnesy. Na obiad idziemy do restauracji "Puzata Chata", która znajduje się niedaleko. Duży wybór i niskie ceny powoduje że chyba nigdy mi się nie znudzi :)

Po obiedzie jedziemy metrem linii czerwonej do stacji Vokzalna. A stamtąd wracamy na lotnisko autobusem 332 - koszt 100 UAH.