Geoblog.pl    joael    Podróże    2018-Włochy    Zwiedzanie miasta
2018

Włochy
Włochy, Catania

Jakiś czas temu musiałem zmienić plany na dzisiejszy dzień. Wjazd pod Etnę odpadł (niestety). Do Gdańska będę wracał przez Maltę, a Air Malta zmieniła mi godziny lotów i zamiast jutro z rana, lecę dziś Ryanair'em.

Dlatego na dziś pozostał mi tylko spacer po starym mieście. Z placu Verga, przy którym znajduje się mój hotel Mercury idę Viale XX settembre do Piazza Roma, a następnie parku Villa Bellini. Park niestety zaniedbany. Jedyna fajna atrakcja w tym miejscu to kaskada.

Tuż za nim przy Piazza della Borsa znajdują się ruiny rzymskiego amfiteatru. Wczoraj skręciłem w lewo i przez via Corso Sicilia doszedłem do dworca kolejowego. Dziś idę w przeciwną stronę. Przez via Plebiscito dotarłem do Monasterio dei Benedettini, z którego dachu rozciąga się przepiękny widok na Catanię. Wstęp tylko 3.00€.

Spod klasztoru ruszyłem na południe w kierunku Piazza Federico de Svevia, przy który wzniesiono Castello Ursino. Niestety dziś zamek jest zamknięty. Pokręciłem się jeszcze chwilę po targowisku przy Piazza Mazzini, by po kilku krokach dojść do Piazza Duomo. Serce miasta - plac katedralny. Ładne kamienice, kafejki, sporo turystów. Jako że niedługo będę musiał jechać na lotnisko zacząłem się rozglądać za Tabacchi, gdzie chciałem kupić bilet na komunikację miejską. Sporo jest zamkniętych. W końcu dostałem bilet przy Piazza Universita. Tym razem wracam taniej na lotnisko, bo tylko za 1.00€ - linia autobusowa 524 (można też 538).

Autobus zatrzymuje się przy głównej drodze, ok. 350m od lotniska. Czas przejazdu z Piazza Borsellino wynosi 15min.