Geoblog.pl    joael    Podróże    2020-Karkonosze-Saksonia    Most Bastei

Most Bastei

Niemcy
Niemcy, Lohmen

Dziś miał być najbardziej intensywny dzień wycieczki. Wstałem na śniadanie już o 6 tak by ok. 7:30 wyjechać z Drezna do Bastei.

Czytałem wcześniej że tłumy turystów zaczynają przybywać do tej atrakcji przed 9. Na miejscu byłem o 8:20. Parking był już do połowy pełny. Podejście krótkie bo zaledwie 500m. Na teren parku wchodzimy przez teren hotelu. Widać było jak goście hotelu jedzą dopiero śniadanie, a za oknami już maszerowała pokaźna rzesza osób chcących zrobić jak najlepsze ujęcia. Bo miejsce to nie tylko ciekawe, a do tego bardzo fotogeniczne.

Zaletą porannego przyjazdu było także darmowe wejście na mosty (teren dawniejszego zamku). Normalnie wstęp płatny 2.00€.

Na terenie parku jest kilka punktów widokowych, z których można zrobić fajne ujęcia kamiennego mostu.

Dodatkowo można odejść kawałek trasą widokową na drugą stronę wąwozu by stamtąd zrobić zdjęcia. Co i ja uczyniłem. Do tego jest to fajne miejsce na wspinaczkę. Można się wdrapać na półki skalne zawieszone nad przepaścią.