Geoblog.pl    joael    Podróże    2021-Santorini    Antyczne miasto

Antyczne miasto

Grecja
Grecja, Thēra

Po dotarciu na górę Mesa Vouno okazało się że jest tutaj już sporo osób. Wejście na teren wykopalisk starożytnego miasta Thēra to 6.00€, warto. Cudowne widoki, odkrywki dobrze opisane po angielsku, z rycinami jak to kiedyś mogło wyglądać.

Miasto zostało założone prawdopodobnie w IX w.p.n.e i zamieszkiwane było przez osadników przez ponad tysiąc lat. Wzdłuż wybrukowanej głównej drogi miasta można zobaczyć pozostałości (część odnowiona) zabytkowych budowli z okresu hellenistycznego, rzymskiego i bizantyjskiego: agory, gimnazjon, świątynie (m.in. Artemidorosa czy Dionizosa), pozostałości domów z mozaikowymi podłogami i posągami, a także fragmenty murów obronnych. Położenie tego miejsca sprawia że jest także naturalnym punktem widokowym z widokiem na wyspę.

Po wyjściu z terenu wykopalisk większość osób schodzi w dół do miasteczka Perissa, ja też miałem taki zamiar, jednak wcześniej wszedłem na sąsiednią górę, opisaną na maps.me jako najwyższy punkt na wyspie (Moni Profiti Ilia).