Geoblog.pl    joael    Podróże    2022-Kreta    Północne wybrzeże
2022

Północne wybrzeże

Grecja
Grecja, Ágios Nikólaos (gr. Άγιος Νικόλαος)

Po całym dniu jeżdżenia dojechaliśmy do celu czyli do Agios Nikólaos na północnym wybrzeżu. Po drodze jeszcze stanęliśmy w Ierapetra, ale miasteczko mało ciekawe, mimo iż największe na południu wyspy.

Ponieważ zostajemy tutaj na 3 noce, wybraliśmy hotel Apollon blisko centrum i plaży, oraz restauracji. Jak to w centrum ciężko z miejscem do parkowania. Na szczęście tata miał kartę inwalidy, więc stawaliśmy za zakrętem blisko hotelu. Sam obiekt w porządku, smaczne śniadania, minus to lokalizacja przy gwarnej ulicy, gdzie do późna słychać odgłosy miasta. Był basen, ale nie korzystaliśmy.

Po odświeżeniu poszliśmy na mały rekonesans i kolację. Ceny jedzenia już o kilka Euro wyższe niż wczoraj w Siti. Miasteczko bardzo fajne. Na jego środku jest wzgórze z rondem im. Venizelou, na które prowadzą dwie równoległe ulice ze sklepikami i tak samo w dół do portu. Unikalne jest także wewnętrzne jeziorko Limni Voulismeni koło portu. Pierwszy raz coś takiego widziałem, tym bardziej że u góry jest klif, zabudowany budynkami z barami.

Do hotelu wracaliśmy już po zmroku okrężną drogą przez port i wzdłuż wybrzeża ulicą Pagalou.