Geoblog.pl    joael    Podróże    2023-Karkonosze-Czeski Raj *    Sky Bridge 721
2023

Sky Bridge 721

Czechy
Czechy, Dolní Morava

Poranek powitał nas słońcem przebijającym się przez chmury. Jest zimno, jak to w górach :) Wczorajszy wieczór spędziliśmy w apartamencie, w końcu oglądając po tygodniu TV. Na śniadanie musieliśmy podejść 200m do obiektu przy wyciągu. Było małe nieporozumienie, bo właścicielka apartamentu nie poinformowała stołówki o tym, że jest jeszcze jedna rodzina na śniadanie, i jak przyszliśmy to już zwijali bufet.

Przed 10 umówiliśmy się z właścicielką na oddanie kluczy i autem w 20min dojechaliśmy do parkingu w miejscowości Dolna Morava, gdzie będziemy mogli przejść się najdłuższym mostem wiszącym na świecie (721m). Bilet wstępu nie tani - 2450Kč za wjazd na górę plus most plus wieża widokowa, do tego 970Kč za Mamutni Draha (czyli bobslej którym zjedziemy w dół). Razem wyszło ok. 630 PLN. Nie mało, ale warto było wydać te pieniądze. Całość podzielona jest na dwie części. Wjazd na górę, spacer po ścieżce na wieży widokowej mogliśmy sobie wjechać o dowolnej porze, to już na Sky Bridge musieliśmy być o określonej godzinie. Ścieżka jest tylko w 1 stronę. Nie ma limitu czasu. Wraca się pobliską trasą spacerową przez las. Nam całość od wyjścia z parkingu do powrotu zajęła 4,5h wliczając obiad w restauracji (pierwszy raz jadłem knedle z morelami, które w tym regionie są bardzo popularne).

To był naprawdę fajnie spędzony dzień. Polecam tę atrakcję każdemu!