Geoblog.pl    joael    Podróże    2017-Maroko    Dzień 2 - Wycieczka po mieście
2017

Dzień 2 - Wycieczka po mieście

Maroko
Maroko, Agadir (ar. اكادير)

Dziś wstaliśmy wcześniej bo zaraz po śniadaniu byliśmy umówieni z Sahid'em na wycieczkę po mieście. Równo o 10 przed hotelem czekał na nas bus. Na początek wjechaliśmy na szczyt góry widocznej z każdego miejsca w mieście. Na szczycie znajduje się Kasba, stary fort. 45min czasu wolnego. Oczywiście zanim doszliśmy do fortu trzeba było przejść obok straganów. Eli kupiła sobie bransoletkę za 20 MAD, fotki z wielbłądami, z Berberami. Tu 10 MAD, tam 20 MAD. W sumie to jak za takie drobiazgi mają niezły zarobek przez cały dzień. Bo podjeżdża tam autobus za autobusem.

W centrum zatrzymujemy się w fabryce przetwarzającej olej Arganowy, my widzieliśmy to już w Dolinie Ourika, w marcu. Potem główny meczet i targowisko (Souk El Had). Można tam kupić wszystko. Od ubrań, torebek (ciocia i mama sobie kupiły za połowę ceny tej u nas w kraju), kurtek ze skóry po przyprawy, soki itp. Po godzinie targowania się o wszystko miałem dość.

Do hotelu wróciliśmy na obiad. Dziś idziemy w kierunku portu. Zawitaliśmy do restauracji Portofino. Duże smaczne porcje. Zupa rybna za 30 MAD, drugie danie 40-50 MAD. Lepiej doprawione, do tego super obsługa. Jako starter dostaliśmy świeżo pieczony chlebek z masłem i miejscowe sosy. Super.

Po obiedzie plażowanie, część grupy na basenie a część na plaży. Wieczorem spacer po promenadzie.