Geoblog.pl    joael    Podróże    2020-Oman    Dzień 4 - Jaskinia Al Huta
2020

Dzień 4 - Jaskinia Al Huta

Oman
Oman, Kahf al-Huta

Po wyjechaniu z Nizwy mkniemy dwupasmówką nr 21 do Al Jarwah. Tu niestety musimy skręcić na boczną drogę wiodącą w góry. Co chwila leżący policjant, więc prędkość ograniczamy do 50km/h. Przed wejściem jesteśmy o 14:30. Niestety musimy poczekać do 15 na kolejne wejście. Szkoda że pociąg nie działa, bo była by to dodatkowa atrakcja. Koszt wejścia znaczny - 70.000 OMR/os.

Jaskinia znajduje się u podnóża Jebel Shams – najwyższej góry kraju. Jest jedną z najpopularniejszych naturalnych atrakcji turystycznych Omanu. Jaskinia ma około 4,5 km długości, z czego około 500 m jest udostępnione zwiedzającym. Jaskinia została otwarta dla turystów w 2006 roku. Nie wolno robić zdjęć aparatem (ze względu na nietoperze). Jaskinia ładna, ciekawie opowiada przewodnik. Ale jak ktoś był w Jaskini Prometeusza w Gruzji to będzie rozczarowany.

Mnie zaskoczyła temperatura w środku. Na zewnątrz 28°C, w środku 20°C. Może dlatego że komora jaskini nie jest pod ziemią a w zboczu góry?

Tu link do strony atrakcji: www.alhootacave.com