Geoblog.pl    joael    Podróże    2017-Czechy    Dzień 3 - Staré Město, Josefov, Letna
2017

Dzień 3 - Staré Město, Josefov, Letna

Czechy
Czechy, Praha

Nasz ostatni dzień w stolicy. Po śniadaniu pakujemy się do auta, i metrem jedziemy do centrum. Dziś mamy czas tylko do 13, więc zaczynamy nasz spacer od centrum dzielnicy Staré Město czyli Staroměstské náměstí, przy którym stoi praski zegar astronomiczny - wizytówka Pragi oraz gotycki kościół Marii Panny (Chrám Matky Boží před Týnem). Ulicą Celetną doszliśmy do Bramy Prochowej, kolejnego symbolu miasta. Tuż obok stoi okazały Obecní dům, czyli secesyjna Opera.

Na pobliskich kramikach zrobiliśmy zakupy na prezenty dla rodziny i dalej ulicą Na Příkopě, która jest pasażem handlowym doszliśmy z powrotem do placu Václavské Námesti, gdzie zrobiliśmy przerwę na kawę.

Na koniec idziemy w kierunku wzgórza Letna, przez dzielnicę Josefov. Kręcimy się po uliczkach dawnej dzielnicy żydowskiej, zanim trafiliśmy na Čechův most. Po 10min wspinania się na szczyt byliśmy już pod praskim metronomem. Z punktu widokowego ładnie widać zabytkową Pragę.

Do hotelu wracamy najpierw tramwajem z przystanku Malostranská do stacji metra Pavlova, a potem już prosto do Chodov.