Geoblog.pl    joael    Podróże    2024-Macedonia-Kosowo *    Park Narodowy Galiczica
2024

Park Narodowy Galiczica

Macedonia
Macedonia, Trpejca

Po wyjechaniu z klasztoru z powrotem skierowałem się w kierunku Ochrydy. W miejscowości Trpejca zaczyna się droga nr 504, która prowadzi przez góry Parku Narodowego Galiczica do drugiego jeziora o nazwie Prespa, które jest mniej znane od Ochrydy, a w sumie to dzięki temu właśnie jezioru, które jest położone 500m wyżej, jest zasilane wodami gruntowymi w czystą wodę. Podobno woda z Prespy powoduje że co 7 lat w całej Ochrydzie jest nowa woda.

Po drodze jest kilka punktów widokowych, z których można podziwiać całe jezioro, wybrzeże i Macedońskie i Albańskie. Najbardziej spektakularny punkt nazywa się Koritski Rid, jest tam pole biwakowe, i stoliki na przerwę w podróży.

Po dojechaniu na szczyt wzniesienia warto także się zatrzymać się w punkcie Baba Galiczica, gdzie oprócz widoków jest także kapliczka św. Jerzego. Następnie droga prowadzi już tylko w dół. Kolejny spektakularny punkt z miejscem na piknik jest w połowie drogi przy zakrętach, łatwo poznać ten punkt, bo na wprost drogi jest drewniana wiata. Z tego punktu widać praktycznie całe jezioro Prespa i miejscowość wypoczynkową Stenje.