Geoblog.pl    joael    Podróże    2024-Meksyk    Wieczór na mieście

Wieczór na mieście

Meksyk
Meksyk, Mérida

Do Méridy dojechaliśmy jak się już ściemniało, mimo to było dalej parno. Przed miastem dwa razy byliśmy kontrolowani przez Policję. Ponieważ nocleg mamy w ścisłym centrum miasta, dlatego wybraliśmy hotel z parkingiem. Tutaj wszędzie są zakazy parkowania, więc ten parking jest nieodzowny. Nasz hotel HO Merida to zabytkowa kamienica sprzed dwóch stuleci, usytuowana jest przy jednej z głównych ulica miasta. I tu ciekawostka. Ulice usytuowane są na bazie kwadratu, i mają numery, nasz hotel znajduje się na Calle 62 pomiędzy Calle 65 y 67.

Po odświeżeniu już po zmroku ruszyliśmy zobaczyć stare miasto, które oddalone jest jedynie o dwie przecznice. Rynek czyli Plaza Grande zbudowana jest na bazie kwadratu, po środku jest park, a przy nim stoi okazała katedra - Catedral de San Ildefonso. Ulice odchodzące od głównego placu skrywają knajpki, sklepiki ale i mniejsze placyki. Jest dużo taniej niż w Playa del Carmen.

Na kolację wybraliśmy się do lokalnej knajpy z potrawami typowymi dla Jukatanu - El Trapiche. Autentyczna restauracja, w której je wielu mieszkańców i turystów. Ceny niskie 100-120 MXN za danie. Po jedzeniu średnio już nam się chciało chodzić, wszyscy mieliśmy ochotę się położyć. To był wyczerpujący dzień... ale udało się zrealizować więcej niż zaplanowaliśmy.